Recommended Links

YANG TUNJUK HERO TU LA PEROMPAK PALING BESAR!!!


Ya!!! Semuanya bermula disini. Kalau tidak, tak mungkin Si Mazlan Pemalas tu akan terus berkokok sambil mendabik dada kata dia memperjuangkan Hak Felda.

Jika benar dia nak memperjuangkan Hak Felda dang seluruh warga Peneroka, dia perlu kembali semula ke sini sebab semuanya bermula disini.

Disini la tempat dia melonjakkan nama dia sebagai seorang Hero. Disini la dia mula - mula sekali memulakan gerakan untuk menjahanamkan nama baik Felda.

Tapi Semut yakin beb. Disini jugak la merupakan kubur buat Si Mazlan Pemalas tu dalam perjuangan dia membohongi warga Felda.

Dah berapa tahun dah orang disini menunggu untuk dia kembali? Dah lebih 3 tahun beb. Bukan baru sehari dua. Tapi, bayang - bayang dia tak jugak muncul.

Kenapa konvoi yang dia ketuai tu tak lalu joke kawasan disini? Kenapa dia hanya setakat pergi ke tempat - tempat lain selain daripada disini?

Jawapannya, sebab dia takut dengan orang disini. Sebab dia ada hutang yang masih belum dijelaskan dengan orang - orang disini. Sebab dia dah kebas duit pampasan orang disini.

Sebab itulah dia cukup takut nak balik ke sini kerana takut orang disini membocorkan rahsia dia. Woi Mazlan!!! Tak payah takut la. Kata pejuang. Apa barang kalau pejuang Pengecut?

Kalau berani, pergi la mengadap orang - orang kat Felda Sungai Kemahang tu. Diorang memang dah lama cari Si Mazlan ni. Kalau jumpa, meman! g nak di kuburkan dia terus.

Kalau setakat cakap je dia nak memperjuangkan Hak warga Felda, selesaikan la dulu duit pampasan orang di Sungai Kemahang tu. Jangan nak cari alasan yang bukan - bukan pulak.

Masa mintak dulu bukan categorical lagi. Macam - macam janji yang dia taburkan. Sekarang, jangan katakan duit, bayang - bayang dia joke lansung tak nampak. Pejuang menda kejadahnya kalau macam tu. Kalau takut, kasi kerat dia punya bagi anjing makan la!!!
KUALA LUMPUR: Peneroka-peneroka Felda Kemahang 3 melahirkan kekecewaan mereka terhadap Pengerusi Anak-anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman yang didakwa telah gagal untuk mengembalikan wang pampasan yang mereka menangi daripada saman ke atas Felda.
Mereka yang menunggu kehadiran Mazlan di Wisma Felda sejak jam 2 petang itu ternyata hampa apabila niat mereka untuk menyerahkan memorandum bantahan secara aman terhadap pemimpin PAS itu telah ditolak bulat-bulat.
Justeru, Ketua Penerangan Majlis Belia Felda Kelantan, Wan Zawawi Wan Zain, mencabar Mazlan supaya bertemu dengan peneroka-peneroka Felda Kemahang 3 sekiranya beliau benar-benar ikhlas mahu membantu.
Kenapa dia (Mazlan) tak terima (memorandum peneroka)? Memang dia pembohong..Kalau sudah salah dia, memang dia pembohong. Saya cabar dia datang ke Kemahang 3..kami menunggu kehadiran dia kalau betul dia ikhlas nak bantu peneroka, tegas Wan Zawawi.

Comments