Recommended Links

RAKYAT BANTAH, MB SIBUK NAK BERTANDING!!!


Eh la!!! Apa ke buruk sangat perangai Menteri Besar Kedah ni ye. Orang sibuk dok bangkitkan isu mengenai pembalakan tak terkawal di Tasik Pedu.

Dia pulak boleh buat tak tau je dengan isu tu. Boleh pulak dia buat pekak je dengan tuntutan yang dibuat oleh rakyat. Benda lain pulak yang disibukkannya.

Semalam, diberitakan bahawa beberapa penduduk kampung yang berhampiran membuat demonstrasi bantahan terhadap aktiviti pembalakan tersebut.

Tapi, Menteri Besar Kedah ni dok sibuk kata yang dia masih lagi kuat dan mampu untuk bertanding dalam Pilihan Raya yang akan datang.

Itu benda yang disibukkannya? Itu benda yang menjadi keutamaan bagi diri dia? Nak jadi calon tu lebih penting dari menjaga alam sekitar?

Walaupun dia kuat dan masih lagi sihat untuk bertanding dimasa akan datang, itu dia punya pasal la. Yang pentingnya sekarang, selesaikan dulu masalah sedia ada.

Jangan la dia sibuk - sibuk nak bertanding tapi masalah yang ada masih jugak tak selesai. Kalau tak selesai jugak masalah tu, kuat macam mana joke dah tak membawa faedah.

Apa gunannya dia kuat dan masih mampu bertanding kalau rakyat semua benci pada dia? Apa gunannya dia bertanding dimasa akan datang kalau rakyat menyampah dengan dia?

Dah tentu - tentu la usaha dia untuk terus kekal bertanding tu menjadi satu kerja yang sia - sia je. Itu sebab la Semut kata di! a hanya membuang masa.

Tapi, apa nak heran dengan puak - puak Pakatan Pembangkang ni ye tak. perangai diorang joke memang macam Haramjadah. Apa yang penting bagi diorang ialah Politik. Benda lain semua diorang dah tak peduli belaka!!!
KUALA NERANG - Pas Kedah telah siap menyenaraikan calon-calonnya bagi pilihan raya umum (PRU) ke-13, kata Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Katanya nama calon-calon itu akan diumumkan pada masa sesuai selepas mendapat restu Pas pusat.

Mengenai kedudukannya, Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas Kedah berkata keputusannya untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri Sungai Limau
bergantung kepada keadaan.

"Tengok la keadaan...kalau rakyat minta dan pusat joke calonkan, dan saya kuat lagi, saya akan terus bertanding. Kalau Nik Aziz (Mursyidul Am Pas) nak tanding,
sayapun nak tanding juga," katanya kepada pemberita.

Comments