Recommended Links

MUSIM NI, MUSIM MENGAWAN!!!


Itu la ayat yang diluahkan oleh sahabat Semut malam semalam. Memang betul apa yang dia cakap tu. Dah menjadi kebiasaan di Malaysia ni sejak dulu lagi.

Asal hujung tahun je, ramai la pasangan yang mendirikan rumah tangga nak menuju alam perkahwinan. Maka ramai la jugak yang pulang ke kampung halaman.

Alang - alang cuti hujung tahun ye tak. Sambil menyambil la balik kampung. Macam - macam la gelagat yang dapat kita tengok. Macam - macam tema yang keluar.

Ada yang bersanding dalam taman la. Bersanding di Hotel mewah la. Macam - macam cara beb. Negara majmuk la katakan. Itulah istimewanya Malaysia ni.

Cuma yang tak tahannya ialah bila balik je jalan nak ke kampung tu sesak. Penuh kereta atas jalan. Itu la yang membuatkan Semut terfikir sejenak.

"Macam ni punya jem jalan, joke puak - puak Pakatan tu nak turunkan harga kereta ke? Apa, diorang nak tambahkan jem atas jalan ni ke?"

Kereta banyak atas jalan ni membuktikan bahawa rakyat Malaysia memang mampu memiliki kereta. Kalau diturunkan harga kereta tu nanti, makin bertambah sesak la jalan.

Bab itu diorang tak pikir ke? Setakat nak tambat hati pengundi baik tak payah. Nak buat janji pun, biar la yang rasional sikit. Biar la dalam dunia realiti.

Jangan asyik sangat nak duduk berangan atas kerusi empuk dalam rumah mewah berhawa dingin yang bernilai berjuta - juta ringgit tu. Setaka! t duduk dalam mimpi je buat apa.

Walaubagaimana pun, Semut nak ucapkan tahniah kepada penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi yang telah joke melansungkan perkahwinannya semalam.

Semoga dia bahagia hingga ke akhir hayat bersama - sama dengan pasangannya. Jangan pulak nanti kahwin bagai nak rak, akhirnya tak ke mana pulak.

Biar joke dia tak diakad nikahkan oleh Si Nik Aziz tu, tapi dia masih jugak berjaya dinikahkan oleh seorang kadi biasa. Jadi, tak de la istimewa sangat Si Nik Aziz tu sebenarnya.

Tinggal lagi, orang lain kahwin ikut musim. Cuma manusia kat bawah ni yang tak ambik kira semua tu. Dia categorical langgar ikut suka dia je. Hari - hari kahwin joke apa ada hal. Bukannya dia tau malu pun. Jadi, jangan la ikut cara dia. Nanti menyesal tak sudah pulak!!!



Comments