Recommended Links

KES CURI AIR: KENAPA KHALID DIAM!!!



Baru-baru ni media arus pernah ada mendedahkan mengenai aktiviti sebuah anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), PKNS Infra Berhad (PIB) yang didakwa terlibat dalam kes kecurian air di Negeri tersebut.

Susulan dengan itu, pihak SYABAS dilaporkan telah mengalami kerugian sebanyak RM 211,300 semenjak kejadian yang dilakukan secara haram sejak Mac yang lalu dan akan mengambil tindakan terhadap syarikat tersebut tidak berapa lama lagi.

Jumlah ini boleh berikan lebih eighteen ribu penduduk Selangor twenty scale padu air percuma setiap seorang. Bukankah langkah bagus kalau ini diberikan kepada penghuni rumah pangsa yang menggunakan scale pukal yang permintaannya ditolak oleh Khalid sebelum ini?

PIB walau bagaimanapun telah menafikannya dan didapati ianya telah dilakukan oleh kontraktor bebas mereka. Sebaliknya, pihak PIB menyalahkan subkontraktor yang dipilih oleh pihak mereka sendiri mengenai perkara tersebut.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang kini sibuk mahu menyusun semula air Selangor, perlu memberikan penjelasan kepada rakyat Negeri secara umum berikutan dakwaan dalam kes kecurian air.

Dah lah air tak cukup untuk rakyat, anak syarikat pulak didakwa curi air rakyat! Oopps, subkontraktor bebas yang mereka pilih secara telus Rejim Khalid ni bagus sampai satu apa joke diorang tak tau.

Rakyat kini tertanya tanya, b! agaimana agaknya Khalid nak buat penstrukturan semula air di Selangor sedangkan kes curi air berlaku bawah batang hidung diorang sendiri joke diorang tak boleh kesan, ataupun memang sengaja diorang tutup mata sebelah.

Kalau semua dah bawah Rejim PKR Negeri ,siapa yang boleh pantau kecurian air yang dilakukan oleh anak syarikat sendiri? Beranikah Khalid ambil tindakan terhadap mereka? Takkan la dia nak berbogel depan semua orang, ye tak.

Katanya, Rejim PKR Selangor dah membelanjakan lebih setengah billion (RM524.9 juta) untuk beri air percuma kepada rakyatnya. Tapi, ini untuk scale individu sahaja, air percuma untuk yang tidak bermeter seperti kontraktor bebas PIB dan anak-anak syarikat Rejim PKR Negeri masuk kategori mana agaknya?

Maka adalah menjadi tanggungjawab bagi seorang Menteri Besar yang senantiasa mendabik dada dan berbangga diri menyatakan bahawa dia banyak membantu rakyat dalam menjaga kebajikan mereka. Itu pun, KALAU la dia jaga ye tak.

Adakah ini caranya Khalid Ibrahim menjaga kebajikan rakyat dengan memberikan mereka air yang dicuri secara haram sedangkan air itu banyak digunakan dalam kehidupan seharian termasuk makan dan minum?

Air yang dicuri ini diberikan kepada rakyat. Bukankah tindakan Khalid Ibrahim ini salah disisi agama Islam kerana memberikan rezeki yang haram kepada rakyat seterusnya memecahkan amanah yang telah diberikan oleh mereka kepada Rejim pimpinannya?

Tidak hairanlah bagaimana selama hari ini Khalid Ibrahim dan konco konco Pakatan Rakyat mampu mendabik dada dengan mengatakan yang mereka memberikan air percuma walaupun air itu dicuri dari sumber asalnya.

Dengan Selangor kini dilanda krisis air, kenapa Selangor masih menolak perla! ksanaan projek Langat 2? Nampak gayanya, apa yang dilakukan oleh subkontraktor bebas PIB menunjukkan Selangor memang ada sumber air alternatif".

Soalnya sekarang, kenapa Rejim Khalid Ibrahim dan barisan Exco Exconya hanya berpeluk tubuh dan mendiamkan diri apabila isu ini dibangkitkan sedangkan selama ini mereka kata mereka tahu semua yang berlaku dalam Negeri yang dikuasai mereka?

Bayangkan. Jika air joke sanggup mereka curi dan kata mereka ikhlas menjaga dan membantu rakyat, apatah lagi benda lain yang kononnya hendak diberikan demi menjaga kebajikan rakyat tu. Dari mana pulak sumber yang mereka perolehi?

Memang patut sangat lah puak puak Pakatan Rakyat ni tak mampu nak langsaikan semua janji janji yang telah mereka taburkan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu sebab masih tak jumpa sumber yang sesuai untuk dicuri dan disonglap dari rakyat.

Jika ini bukan satu pengkhianatan terhadap amanah dan tanggungjawab yang diberikan oleh rakyat terhadap Rejim pimpinan Khalid Ibrahim, apa lagi yang mampu kita katakan mengenainya? Korang fikir la sendiri!!! - seterusnya...

Comments